Je logo; de basis voor je huisstijl

De kracht van een goed logo wordt helaas nog al te vaak onderschat. Als jij een bedrijf begint dan is dit één van de eerste dingen waar je mee bezig moet gaan. Een slecht logo laat direct een verkeerde indruk achter bij bezoekers en dan begin je al met een achterstand. Jouw logo moet kracht en professionaliteit uitstralen en dit is moeilijk te bereiken. Daarom is het vaak beter om een unieke logo laten ontwerpen dan om hier zelf mee aan de slag te gaan. Deze mensen weten exact wat ze doen en hoe ze jouw bedrijf in de schijnwerpers kunnen zetten.

Je logo is de rode draad

Aan de hand van je logo wordt veel bepaald. Het kleurenpallet en de lettertypes van je website, bijvoorbeeld. Ook zal je logo vaker terugkomen dan je denkt. Elke keer als je een brief, e-mail of offerte schrijft moet deze te zien zijn. Ook op je visitekaartjes is je logo dominant aanwezig. Het is immers de bedoeling dat mensen deze gaan herkennen en onthouden. Aan de hand van je logo wordt dus uiteindelijk je huisstijl ontworpen. De kleuren die blijven terugkomen, het lettertype dat wordt gebruikt en de handtekeningen die onder de e-mails komen zijn maar enkele voorbeelden van hoe je logo je bedrijf kan beïnvloeden. Het is dus belangrijk dat je de kracht hiervan niet onderschat.

Een logo laten ontwikkelen

Gelukkig is het niet erg duur om een logo te laten ontwerpen door iemand die daar verstand van heeft. Voor een paar honderd euro heb je dan een visitekaartje waarmee je indruk maakt. Als beginnend ondernemer is dit erg belangrijk bij het ontwikkelen van je klantenbestand en het winnen van nieuwe klanten. Investeer dus in een goed logo en je zal een huisstijl kunnen ontwerpen waar je jaren mee voort kunt.